Descărcaţi textul integral la adresa http://elisabetastanciulescu.ro/cursuri/metode-de-cercetare-calitativa/
Cuprins
1. Asumpţii care fundamentează utilizarea interviului în cercetare
2. Specificul interviurilor calitative
· Întrebările deschise şi focalizate (open-ended)
· Alte calităţi ale întrebărilor calitative
3. Ghidul de interviu calitativ
· „Deschiderea”, provocarea iniţială, consemnul iniţial
· La ce se referă « deschiderile » din ghidul de interviu ?
· Ce timp folosim în întrebările din ghidul de interviu (« deschideri ») ?
· În ce ordine plasăm temele şi subtemele în ghidul de interviu ?
· Întrebări care ridică probleme
4. Când utilizăm interviul într-o cercetare?
· Situaţii în care utilizăm interviul
· În ce etapă a cercetării şi în ce scop poate fi utilizat interviul?
5. Eşantionarea
· Obţinerea consimţământului informat
· Modalităţi de acces
· Problema refuzurilor
· Primul contact cu subiectul
· Obţinerea consimţământului informat
7. Intervenţii ale operatorului pe parcursul interviului
· Ascultarea activă
· Prefaţările şi tranziţiile
· Aprofundarea unor teme
· Intervenţii pentru controlul focalizării şi creşterea calităţii răspunsurilor
· Când şi cum întrerupem?
· Modalităţi de menţinere a relaţiei (interesului şi încrederii)
· Finalul interviului
8. Criterii după care putem aprecia calitatea întrebărilor de interviu (ghidului şi intervenţiilor pe parcurs)
9. Postùrile operatorului de interviu
10. Inovaţii în realizarea interviurilor
· Varierea stimulilor
· Implicare versus neutralitate
· Postùrile de operator de interviu
11. Înregistrarea şi transcrierea interviurilor
· Înregistrarea audio-video
· Notele în timpul înregistrării audio-video
· Înregistrarea prin note (ca tehnică de sine stătătoare)
· Transcrierea interviurilor
· Criterii de calitate a transcrierilor
12. Tipuri de interviu calitativ
· Conversaţia informală / interviul etnologic
· Interviul intercultural
· Interviul slab structurat
· Interviul semistructurat (bazat pe un ghid general)
· Interviul calitativ standardizat
· Abordări combinate
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Spune-mi ceva despre alţii, ca să-ţi spun cine eşti !
Respectându-i pe alţii dovedeşti că te respecţi pe tine însuţi / însăţi.